Delivering Happiness is het verhaal van Tony Hsieh, de oprichter van het succesvolle Amerikaanse bedrijf Zappos. Zappos verkoopt schoenen via het web en kun je dus vergelijken met Zalando. Als lezer ga je mee met Tony vanaf zijn eerste stappen in zijn ondernemerschap, door pieken en dalen, naar de uiteindelijke top met het succes van Zappos. Zijn eerste succes – LinkExchange – heeft hij voor ruim 250 miljoen dollar verkocht aan Microsoft en Zappos is in 2010 voor meer dan 1 miljard verkocht aan Amazon. Het klinkt direct als de American Dream. Zoon 197 van Taiwanese immigranten wordt megasuccesvol en rijk als ondernemer met een briljant idee. Maar zo een- voudig en plat is het verhaal niet. De schrijver is open en kwetsbaar in zijn fouten, momenten van verwarring en stommiteit. Niet voor niets is nederigheid een van de kernwaarden van Zappos en dit vind je dus ook terug in de manier waarop het boek is geschreven. Zappos is een schoolvoorbeeld van een super servicegericht bedrijf met hun filosofie: “Our Philosofy is delivering happiness to customers and employees. People may not remem- ber exactly what you did or what you said, but they will always remember how you made them feel.”